Saturday 8 July 2023

Plåtis på eget äventyr

Nu har jag varit ute och rullat igen, men det var inte som vanligt. Jag blev bortbytt mot en liten vit bil. Hur kan man göra så? Byta bort stora mig mot en bil som inte ens har säng? De två som körde iväg med mig var betydligt yngre, tydligen barn till de som brukar ta hand om mig. 


Turen gick runt Vänern, via en massa platser som jag varit på förut. Jag har återsett Åmål, Fengersfors, Håverud, Läckö slott, Hindens rev, Kinnekulle, Skövde och Hjo. Denna gången var det inte en massa stopp för att leta plastburkar. Däremot fick jag se några nya ställen utmed vägen. 

Jag kom hem välbehållen och alla verkade glada så det här kommer nog att hända fler gånger. 



No comments:

Post a Comment

Vår(?)resa till Västergötland

Hela tisdagen snöade det. Det kom flera decimeter snö. Onsdag förmiddag var det kaos i trafiken. E4 Gränna-Jönköping var avstängd. Rv50 Mota...